Information och köpvillkor

Hittar du något du gillar? Beställ på [email protected].
Hittar du inget du gillar? Mejla så hjälps vi åt att utforma det perfekta smycket för dig!
 
Många smycken görs i nära samarbete med kunden och det blir ofta förändringar längs med vägen. Oavsett om du har en färdig idé, en inspirationsbild eller bara en ungefärlig tanke så kan vi gemensamt arbeta fram ett resultat som du blir nöjd med. Ibland går det fort, ibland blir det många mejl fram och tillbaka tills smycket blir som kunden vill! :-) Givetvis får du även kostnadsförslag under arbetets gång.
 
 
När smycket är färdigt får du en bild på resultatet (ofta skickar jag bilder även under arbetets gång för att stämma av att det blir som du har tänkt dig) och besked om vad den totala kostnaden blir (smycke+porto).
 
Jag använder mig av återvunnet förpackningsmaterial, kuvert och liknande. På så sätt minskar kostnaden för dig som kund, samtidigt som vi sparar miljön. Observera att det därför finns en liten risk att katthår följer med på eller i emballaget!


Köpvillkor
När vi kommit överens om att smycket är färdigt har du en vecka på dig att betala (mer information om hur du genomför betalningen får du i det sista mejlet). Så fort pengarna kommit fram postar jag smycket till dig. Givetvis kan jag vänta in exempelvis lön eller barnbidrag, bara du meddelar mig! Dock kan du bara skjuta upp betalningen en gång (dvs till nästkommande lön).
 
OBS! Eftersom alla smycken är personliga och därmed inte kan säljas till någon annan är det av största vikt att du fullföljer beställningen. Genom att godkänna det färdiga smycket förbinder du dig till att köpa det och du har då heller ingen ångerrätt.
Om betalningen inte har kommit in efter en vecka skickar jag en påminnelse via mejl. Har betalning inte inkommit efter ytterligare en vecka tar jag ut en extra avgift på 100 kr, oavsett om du köper smycket eller inte.
 
 

Bra att veta
Varje smycke kommer förpackat i en lufttät plastpåse i en presentpåse av organza. Med vissa smycken får du också ett litet budskap eller citat (exempelvis Chakrasmyckena). Du får alltid med en lapp med skötselråd (se nedan).

 
Tips och råd som ökar hållbarheten på ditt smycke
  • För att ditt smycke ska hålla sig fint länge bör du inte utsätta det för fukt. Ta alltid av dig det när du exempelvis tränar, badar eller duschar. Ta helst av dig det även på natten.
  • När du inte använder smycket är det bästa att förvara det separat i plastpåsen.
  • Hållbarheten ökar även om du inte alltid bär det direkt mot huden eftersom det kan reagera med exempelvis hudkräm eller parfym. 
    Hoppas du ska trivas med ditt smycke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Observera att du inte kan göra beställningar i kommentarsfältet!

Trackback
RSS 2.0