Stansning

Jag stansar i två olika storlekar, 3mm resp. 1,5 mm. I 3mm finns A-Ö (endast versaler), siffror samt - och &. I 1,5 mm finns endast A-Ö (versaler) och &-tecknet. Typsnittet är utan serifer/"fötter" (se bild).
Jag stansar i två olika storlekar, 3mm resp. 1,5 mm. I 3mm finns A-Ö (endast versaler), siffror samt - och &. I 1,5 mm finns endast A-Ö (versaler) och &-tecknet. Typsnittet är utan serifer/"fötter" (se bild).


psnitt med serifer/"fötter" Typsnitt utan serifer ("Sans serif")




Vad kan man då skriva? Många väljer att stansa exempelvis sina barns namn, födelsedatum, förlovningsdatum etc. men det finns också en oändlig mängd budskap, visdomsord och citat att välja på. Kanske vill du kunna bära med dig ett citat som har en extra stark betydelse för dig, eller ge bort ett smycke med ett budskap du vill förmedla till mottagaren. Som sagt, möjligheterna är oändliga!
Vad kan man då skriva? Många väljer att stansa exempelvis sina barns namn, födelsedatum, förlovningsdatum etc. men det finns också en oändlig mängd budskap, visdomsord och citat att välja på. Kanske vill du kunna bära med dig ett citat som har en extra stark betydelse för dig, eller ge bort ett smycke med ett budskap du vill förmedla till mottagaren. Som sagt, möjligheterna är oändliga!

Om du har svårt att komma på vad du vill skriva finner du här tips på ord och texter till budskapssmycken (klicka på bilderna för att se dem i större format). Det går naturligtvis att kombinera flera alternativ, exempelvis "Stark & stolt" eller "Älskad mamma".
Om du har svårt att komma på vad du vill skriva finner du här tips på ord och texter till budskapssmycken. Det går naturligtvis att kombinera flera alternativ, exempelvis "Stark & stolt" eller "Älskad mamma".




Kommentarer
Postat av: Magdalena

Hej!



Har hittat hit via en blogg ellys kamp mot JEB?

Ser att du gör smycken och undrar om du gör och säljer?

Var en tjej här där jag bor (Ljusdal) som skulle testa göra ett halsband åt mig, men hon får ej till det och tyvärr så betalade jag och vet ej om jag får tillbaka pengarna.

Jag har en bild i huvudet och har sett nått liknande på något tv program (de var tjejer som gick på varandras bröllop och poängsatte varandras). Det är 2 hjärtan som är sammanlänkad och på dom skulle jag vilja ha barnens namn på det ena och makens på det andra, om du tror att det skulle vara möjligt att genomföra så kan du väl vara snäll och maila mig, Detta skulle få mig att må lite bättre. Titta gärna in på bloggen om du vill så förstår du lite vad vi går igenom. Tror även att ett av de stora smyckes företagen säljer något likande som jag tänker mig tex amanda engelson (stavning?)Mvh Magdalena

2011-12-07 @ 11:29:38
URL: http://minihopp83.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Observera att du inte kan göra beställningar i kommentarsfältet!

Trackback
RSS 2.0